Hejsan!
Här kommer lite info för dig som undrar hur allt går till!
Alla säljnummer lottas ut. Så alla som mailar in en intresseanmälan med namn och mobilnummer har lika stor chans!
Man kommer dagen innan marknaden och placerar ut sina kläder/leksaker/tillbehör på utmärkta platser i lokalerna. Allt ska vara märkt med pris i 5-kronorsintervaller och med säljnummer. I år har vi dock ett krav på att man måste ha Swish då vi har det som betalningsalternativ för köpare. Swish är kostnadsfritt att ladda ner till sin telefon och väldigt lätt att använda.
På marknadsdagen säljer vi för er mot en summa på 20% av er vinst. Den vinsten går sedan till ngt välgörande ändamål. Förra året skänkte vi den till fn's flyktingorgan UNHCR. På eftermiddagen så kommer du som "säljare" tillbaka och hämtar upp dina kontanter samt de saker du vill ha kvar (om du inte fått sålt allt). Vill man lämna kvar något så går det jättebra. Vi skänker det som lämnats kvar till bla röda korset, barnhem och sjukhus. De pengar som betalats med Swish kommer swishas över senare under kvällen.
Vi tar inte på något sätt ut ngt själva för att vi håller i marknaden. Det är ett helt ideellt arbete och vi brinner för att kunna hjälpa och bidra till de som behöver det!
Vi har väldigt många besökare och trycket och efterfrågan är stort. Våra ledord är bla ordning och reda, det ska gå lätt att hitta och det är just det våra besökare och säljare har uttryckt att de gillar med vår marknad.
Vi hoppas att detta gav dig lite svar på eventuella frågor och vi hoppas att vi syns den 5:e mars!
Med vänlig hälsning,
Kärra Barnmarknad